tisdag 25 november 2014

Helgridning

Jag var och red på Droppelina bägge dagarna i helgen. I lördags så tog jag fram lite hinder så vi kunde hoppa en liten bana. Började med att galoppera över ett litet hinder på volt. Det gick riktigt bra. I vänster hade hon lite jobbigt att hålla galoppen i bak i början men efter en stund så fick vi till lite bra takt och det flöt fint. Vi hoppade en kombination som hon gjorde kanonfint varje gång och ett ensamt räcke på diagonalen. Jag red på tredelat bett och tungstickan. Brydde mig inte om vilken form hon gick i utan bara att hon skulle lyssna fram och tillbaka.
Hon blir lite för stark när vi hoppar flera hinder i följd och ifall jag då inte får igenom mina förhållningar innan vi kommer till nästa hinder så blir hon lätt för lång och då kan det sluta precis hur som helst... Det slutade jättebra varje gång just i lördags men jag vet ju inte om det kommer göra det förrän vi tagit oss över nästa hinder. Fördelen med det snällare bettet är ju att hon galopperar mkt bättre. Nu måste jag bara kunna hålla ihop henne ordentligt oxå! :)
I söndags så var det fortfarande hinder i ridhuset så hon blev lite taggad på en gång vi kom in. Jättebra träning för henne att jobba snällt ändå utan att få hoppa. Hon kan ju inte få bli vild bara för att hindren står där. Är det dressyr så är det!
Eftersom hon var så duktig så travade vi lite bommar och hoppade några småhinder i alla fall :) Skoj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar