torsdag 20 november 2014

Sur Droppelina

I tisdags red jag dressyr på Fuxflickan i ridhuset. Satte på tungfelsgummit på det vanliga bettet. Nu är det färdigsprunget med tungan över bettet. Hon gillart inte! Börjar tro att det inte är pessoabettet hon blir spänd av utan gummit... Hon jobbade i alla fall helt okej i skritten och traven även om hon var betydligt mer stressad än vanligt när jag rider dressyr. När jag sen ber om galopp så spänner hon hela kroppen i nån typ av försvar och då är det väldigt svårt att galoppera. Hon sprattlar med benen överallt och kör byten i varje... i bak... Efter en stund galopperade hon okej i höger varv och slappnade av lite grann. Sen fick jag henne åtminstone att galoppera på fyrkanten i vänster galopp så jag fick nöja mig med det.
I helgen ska jag nog prova det tredelade bettet och tungstickan i stället för gummit. Det är bara att hålla tummarna :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar