måndag 1 juli 2013

Två veckor kvar

Tills jag har semester alltså :)
Nu har jag precis ätit lunch och skall strax sätta fart och jobba igen.

I går förmiddag körde jag barnen till mormor och morfar och de åkte sen vidare ner till landet för en hel veckas semester! Det kommer vara tyst och lugnt på barnfronten hemma alltså. Jag blir dock inte utan dem allt för länge utan åker troligen efter dem redan på torsdag efter jobbet. Det är i allafall min plan än så länge.
Jag åkte förbi min bror och fick lite kaffe på vägen hem igen.
På eftermiddagen åkte jag till Ullas travstall och red ut på en ite söt kille som heter Rune tillsammans med Ullas dotter Ullis som red på Droppens lillebror Hoppet. Vi travade ut på grusvägarna. Rune var supersnäll och lite seg fastän han är i full tävlingskondition. Hoppas det blir fler tillfällen och att jag kanske får prova på att rida lite fortare på banan :)
Nu åker Rune till Gotland några veckor och ska starta på Visbytravet. Så nu ska jag hejja på honom :) Supersöt kille!

När jag kom hem så tvingade jag med Micke på en powerwalk. Det var riktigt roligt med sällis! Avalutade med lite styrketräning på gräsmattan :)
Sedan grillade vi hamburgare, det var mumsigt. Kaffe fick bli uppe på grannens altan :) Jag tog med lite av rabarber/jordgubbspajen som blev över i lördags. Det var uppskattat! Vi satt där och spejjade ut över grannhuset där någon tydligen höll på att flytta in... =/ Mkt märkligt par...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar