lördag 29 juni 2013

Lördag kväll

Onsdag- jobba, hämta barnen på dagis, åt middag, la barnen, gick ut och gick 1½h. Provade en grusväg som gick rätt in i skogen, tyvärr tog den slut efter nån kilometer så jag fick vända och gå tillbaka samma väg igen. Trist... Det blev dock en ordentlig sväng :)
Torsdag- semester! Lämnade V på Dagis, A på fritids, åkte till gummiverkstan och köpte två nya däck till min bil, handlade mat, åkte hem, kokade jordgubb/rabarbersaft, hämtade A på fritids och lämnade honom på dagis, åkte hem, dammsög, åt sen lunch, åkte till stallet, fixade lilla hästen, åkte till Lovisedal på Hakingträning som gick riktigt bra. Vi rev nåt hinder och fick ett par onödiga stopp när vi hoppade banan på slutet men hon hoppade trekombinationen på ca 1m utan problem! Sen när jag jag "vilade" lite på sånt som jag visste att hon hoppar så la hon in en tvärnit... eller i allafall en gång, på vattnet... det var riktigt nära att jag ramlade ner i vattengraven faktiskt! Annars så hoppade hon två fina varv på banan som låg på ca 1m.
Sen när vi skulle hem tog det EN TIMME OCH EN KVART innan hon behagade gå in i lastbilen! Lite frustrerande... Jaja vi kom hem till slut i allafall.
Fredag- lämna barnen på dagis, fullt ös på jobbet ända till strax innan två då jag la ner och åkte till stallet i stället. Red lite lösgörande i ridhuset. Tyvärr så ville hon inte alls va lösgjord... utan var ganska stel i sidorna precis som hon var dan innan på träningen. Kändes i allafall bättre mot slutet. Vi tog det lugnt och galopperade inget alls. Borstade henne ordentligt och friserade lite öron och så.
Hem och åt middag, smörjde alla grejjer tog en duch och gick sen över en sväng till grannen som fyllde år och drack lite Champagne. Det blev rätt så sent men vi hade väldigt trevligt :)

Lördag- Upp tidigt och packa lite matsäck och sen vidare till stallet. Packade in allt i lastbilen och lastade sen lilla hästen. Det tog väl typ två minuter idag... :)
Åkte till Veda och var där i väldigt god tid. Hann gå banan i lugn och ro redan innan avd A startade fastän jag inte red förrän i avd B. Kollade på några ekipage oxå innan vi gick bort till Droppen som stod snällt o vänta. Jag flätade hennes man i lastbilen. Flätan blev helt okej och satt kvar ända tills vi kom hem igen! Fixade i ordning henne och lastade ur och satt upp. Hann skritta runt en ordentlgi stund innan jag fick gå in i ridhuset och börja rida fram. Jag hade det vanliga bettet med parerstängerna på och ingen tungfelsgrej. Hon var väldigt medgörlig o mjuk o fin. Hon hoppade helt okej men vi fick inte till nån kanongalopp och hon kröp lite nära hindren. Svårt att hoppa fram när man bara fick rida i vänster varv...
Väl inne på banan så hann jag inte rida igng henne som jag tänkt mig för ryttaren innan mig kom inte till srart så jag red allra först och fick startsignal på en gång. Tog ett varv i galopp bara innan jag startade. Jag fick liksom inte till nån bra galopp i början utan det tog ett par tre språng innan hon kom igång ordentligt. Hon tvekade på ettan men jag fick över henne men vi rev, likadant på tvåan. Sedan fick vi bättre och bättre flyt och sista tre hindrena hoppade hon suveränt bra! Jag är mycket nöjd med vår 1-meters debut och 8 fel! Kolla själv! :)



Efteråt så skrittade vi en sväng i skogen innan jag svampade av henne och lastade igen ( vilken även den här gången tog ca två minuter :) )
Härligt!
Sen har jag mest tagit det lugnt. Är faktiskt helt slut nu så jag ska nog gå och vila för natten strax.
Ha det bra!
Nedan ser ni vår nya fasadbelysning "by night" och kvällens efterrätt :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar