torsdag 4 juli 2013

Ett aktivt inlägg

Nu har jag precis gått och lagt mig i min säng på landet. Den är i vanliga fall rätt så lagom bred men nu ligger det även en liten Vilma i den. För natten hållandes i en liten plastburk som hon fått av mormor :-)
Den här veckan har varit fullproppad av  "aktiva aktiviteter". I måndags så red jag ut och galopptränade med Droppis. Hon var pigg och lite tossig. När jag kom hem kastade jag i mig ett par mackor och åkte in till Rimbo med Anna och gick på Friskis sommarjympa. Det var skoj men vi fick båda lite ont i benhinnorna av allt hoppande. Anna visade mig ett par bra strechövningar som faktisk, tro det eller ej, tillsammans med en hel massa hästliniment och ett par fleecelindor såg till att jag inte fick något ont alls dagen efter!
I tisdags så red jag ett ordentligt dressyrpass i ridhuset med fokus på galoppen. Hon var riktigt fin :-) Sedan åkte Micke o jag till Norrtälje och åt middag. Jättemysigt!
Igår tog vi cykeln till Friskis och körde samma pass som i måndags. Sen cykla vi hem igen. Ca 1mil fram o tillbaka. Duktigt va??
När jag gått i lagt barnen ikväll så tog jag en rask promenad runt Hasselön. Dryga 4km. På en åker satt en grävling och tvättade sig. Bara kanske tio meter ifrån mig. Han hörde mig inte förrän jag ropade på honom. Då tittade han upp och sprang till skogs :-) När jag kom tillbaka tog jag ett kvällsdopp och tvättade mig. Superskönt. Kvällen avslutades sedan med en varsin macka med dagsfärska smörstekta kantareller! Inte alls fel :-)
Nu ska jag sova bredvid min lilla kamin. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar