söndag 23 juni 2013

Midsommar

Det här inlägget skulle så klart ha publicerats igår men eftersom Blogger tydligen var lite trött så... kommer det nu i stället!

Vi hade en riktigt trevlig midsommarafton igår. Vi började med att göra och klä midsommarstången. Plockade massor med blommor som blev till fina ringar att hänga i stången.
Hans, Jill och Stinis dök upp till lunchen och blev sen kvar till efter lunch idag.
Sillunch med silltårta och en och annan liiiten nubbe med tillhörande sång. Sedan gick vi ner till ängen och dansade runt stången. Det var lite lekar och så fikade vi. Eller drack lite gott och åt jordgubbar rättare sagt :)
Sen hem och förberedde mat. Gott grillat blev det såklart. Sen kaffe med jordgubbstårta.
Barnen var supertrötta efter allt lekande och däckade alla tre vid niotiden. Skönt! :)
Vi åt lite hemmagjord mjukglass och spelade lite spel. Sedan kom grannarna förbi och vi satt ute på altan i ljuset av stearinljusen till nån gång in på småtimmarna innan vi packade in oss och hoppade i säng. I morse var det lite rörigt i köket men det löste Jill på en liten stund :) Nice!
Förmiddagen blev väldigt seg. Alla utom jag vilade faktiskt middag. Jag gjorde lunch av alla gårdagens rester och sen när alla gäster åkt hem så åkte jag till stallet och det blev ett ordentligt dressyrpass på lilla Droppen. Nu skulle jag dock vilja sova lite middag men det är väl dags attt börja fixa lite med nästa måltid nu kan jag tro!
Ha en bra helg alla glada!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar