onsdag 5 juni 2013

Dagisparty

 
Nu har det varit tre hektiska dagar på jobbet. Kollegan har åkt till Skåne och jag har haft lite extra mkt att göra. Några extra möten, en redovisning av ett examensarbete och lite annat smått och gott. Dagarna har gått ganska fort med andra ord.
I måndags hade jag en plan att gå och träna men kom hem aldeles för sent så det hanns inte med. Beslutade mig i stället för att ta en PW. Det var skönt! Tog den vanliga rundan på en timme.
I går åkte jag och handlade lite på vägen hem. Det blev lite nya (rena) kläder till barnen som de ska ha på dopet på lördag. Köpte även en klänning till mig själv som jag ska lämna tillbaka... Micke tyckte den var ful! Hur ofta säger ens man att nåt nytt man har köpt faktiskt är fult? Tack för det säger jag. Jag tyckte nämligen själv att den såg ut som ett tält när jag satte på mig den ;)
Jag får nog helt enkelt plocka fram nån gammal trasa ur garderoben.
Idag var det typ avslutningsfest för Anton på dagis. Vi hade picknic och sen så sjöng barnen lite för oss. Supersöta var de så klart. En av fröknarna var grymt bra på ansiktsmålning. Vilma blev en leopard (och är fortfarande eftersom hon somnade på vägen hem och jag inte orkade bråka med henne och tvätta bort det... ). Anton hade inte tid att sitta still så länge så han fick helt enkelt vara Anton!
På vägen hem åkte jag förbi Ica och sen har jag gjort en ny picknic för i morgon när jag har varit och trimmat Droppis så ska vi ut på nya äventyr! Det återkommer jag om :)
Nu ska vi titta på del två av The Walking Dead! En Zombie-serie!

Ni får såklart se en bild på nya taket utanför entrén också!

Godnatt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar