lördag 1 juni 2013

Årets första bad avklarat

Det blev inte mkt gjort på jobbet igår. Redan halvtio ringde de från dagis och sa att Vilma remlat ner från ett bord och slagit i näsan. Det blödde visst jättemycket och hon var blek och yrslig så det var bara att åka dit. När jag kom blev det genast mkt bättre och vi åkte hem alla tre. Det var strålande väder och inte alls särskilt jobbigt att vabba ;-) Kom just på att jag som vanligt glömde meddela vab till FK... V hämtade sig snabbt och vi var ute hela dan i solen. Neo kom över en sväng o alla var glada o nöjda! På em gick vi ner till stranden för att kolla hur kallt det var vattnet. 20 grader... och barnen var snart nakna o satt i sanden o plaskade. Jag solade :-) Barnen var lite sura på mig för att jag varken tagit med handdukar eller spadar...  Jag fick lova att vi skulle göra det idag istället.
Vi plockade en stor bukett liljekonvaljer på vägen hem.
Idag kom Jill o Stina mitt på dan. Vi packade picknickkorg och gick ner till stranden. Tyvärr var stranden fullbelamrad med grejjer.
S var helt vild i vattenbrynet i Antons gamla UV-dräkt. Hon ville verkligen bada. Vilma ville simma så jag hoppade i med henne men hon var väldigt snabbt uppe igen. Jag var faktiskt i en stund. Det var helt okej.
På em åkte vi till stallet o fixa i ordning Droppis inför tävlingen i morrn. Fick finfläta i manen! Hoppas den  ser någorlunda ut i morrn. På vägen hem blev det värsta ovädret. Ösregn o blixtar o dunder. Vi kunde knappt ta oss in från bilen ens...
Precis när M tänt grillen så slog blixten nästan ner i huset... jordfelsbrytaren löste ut o huslarmet gick igång... Värsta livet!
Efter middan har jag smörjt o packat alla saket så det ska gå fort att komma iväg i morrn. Har tom laddat kaffebryggaren :-)
Nu har vi precis ätit en låda jordgubbar och jag ska gå och sova. Håll tummarna för att vi sköter oss i morrn!
Natti

1 kommentar: