onsdag 29 maj 2013

Trött vecka

I morse stod det ett rådjur på ängen utanför vår tomt och åt gräs. Inte särskilt ovanligt när man bor som vi gör. Det gulliga just den här gången var att när hon började gå mot den lilla skogsdungen bredvid så var det nåt litet brunt som hoppade efter henne i det höga gräset. Titta en hare säger Vilma men det var ju en rådjursbäbis :) Sååå gulligt!

Huset blir finare och finare. Micke jobbar på. Själv har jag varit helt otroligt trött sista dagarna. Tävlingen i söndags tog musten ur mig... så nu vill jag åka ut igen och hoppa mera ;)

Ett störande moment i Rimbo just nu är att de asfalterar om vägen så då kan man lätt bli stående en stund... Barnen tycker det är kul men inte jag...

Igårkväll var jag och trimmade lite dressyr med Droppis. Red på ett vanligt rakt gummibett och hon var jättefin och bråkade ingenting alls med tungan... Dock så var hon ganska stark. Undrar om hon bara gillar ett bett i tre dagar och sen är det dags att byta?!? Undrar vilket jag ska ta nästa gång... =/
Iallafall så galopperade hon superfint i vänster varv och sådär i höger. Sista veckorna har det varit precis tvärtom. Provade att göra en "ardennerfläta" i hennes man och hon blev riktigt fin men jag fick lite ont i fingrarna...
Nu hoppas jag på bra väderprognos för söndag för då kommer vi åka till Östhammar och hoppa två klasser! Det vore superkul!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar