fredag 10 maj 2013

Torsdagseftermiddag i Brottby

Efter lunch igår så åkte vi hem till Hans och Jill och Stina och hängde. Micke hade dragit på fotboll så det var så tråkigt här hemma.
När vi kom dit var Jills föräldrar där och hade fikat. Så det passade ju perfekt att vi oxå ville fika och dessutom hade med oss en supergod morotskaka :)
Dubbelfika för Hans o Jill alltså! Stina gillade oxå morotskaka.
Hans fick spela lite fotboll med barnen medans jag och Jill tittade på Stina som kröp omkring i gräset. Hans vill gärna visa mig runt i trädgården men jag hade ju inga skor på mig så han fick helt enkelt bära runt mig :)
När Stina blev trött la vi henne i vagnen och gick en sväng till stallet med hund och alla barnen (utom Hans för han fick vara hemma)
Jill mockade och gjorde mat och vi tittade på. Barnen var väldigt intresserade av gödselkontainern... Märkligt...
Hans planterade en liten Lönn som han fött upp ifrån en "lönn-näsa". Såg mest ut som en pinne som någon stuckit ner i jorden.
När vi skulle åka hem vinkade Stina och Jill hejdå!
Vi stannade på lilla Ica i Brottby på vägen hem och handlade lite till middan. Det blev grillad kycklingfilé och rotsaker i ugn. En riktig favorit.



 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar