torsdag 9 maj 2013

Dagens ridpass

Åkte till stallet redan efter frukost och hoppades på att Droppis inte skulle ha hunnit gå ut ännu. När jag kom dit så gick hon där i sin lilla hage och letade efter några små gröna strån som trängt upp ur den torkade leran. Hon hade redan lyckats rulla sig oxå så hon var så lerig o fin... Tur att man inte behöver borsta så noga när hon ändå bara ska gå ut i hagen igen sen och skita ner sig :-)
Tanken var att jag skulle rida med tungfelsgummi idag men eftersom jag hade sönder ett igår kväll när jag skulle sätta på det på det tre-delade bettet och inte heller lyckades få på det på det två-delade i dag så blev det till att rida utan. Jag tror att hon skulle gå lite bättre med det... Jag red i allafall i ridhuset och hon gick riktigt fint till en början.  Kändes stadig o flyttade fint för skänkeln. Vi skrittade och travade lite bommar a la Haking. Det gjorde hon oxå kanonbra. Efter en stunds arbete med galoppen så blev hon rätt så jobbig. Vifta med huvet o gjorde allt för att komma undan från arbete. Jag tror att jag kommer åt henne lite för bra för att hon ska tycka det är bekvämt... Hon är lat helt enkelt... och vem är inte det... ;-)
Vi avslutade helt okej. Fick skritta ganska länge efteråt för hon var rätt så svettig. Borstade lite och sen fick hon gå ut o rulla sig igen.
Sedan bad jag Jill om hjälp med tungfelsgummit och hon fick dit det men det gick sönder på kuppen. Vilken otrolig kvalité! Hööks...  15 kr... Vad mer kan man säga...?
Som tur var så hade Jill ett av bättre kvalle som nu sitter på mitt tredelade. Så nu hoppas jag att jag kan få lite barnpassning i morrn så jag kan åka och provrida med det :-)
Jag återkommer med resultatet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar