lördag 11 maj 2013

Det är tungfelsgummi man ska ha

Hästar som lägger tungan över bettet... Det känns inte så farligt... Hon går ju fortfarande att både svänga och stanna... Tills man vet vad man har att jämföra med... Vilken skillnad! I går red jag med tungfelsgummi. Droppis gick helt stadigt på tygeln på tredelat bett. Det var som att glida runt i en smörbytta :) Mjukt och fint! Red en stund i ridhuset först för att kolla av läget och eftersom hon var hur fin som helst så red jag sen ut på grusvägen. Vi galopperade i uppförsbacke, gjorde halt och ryggade i nerförsbacken, allt som jag vet är bra för att stärka bakdelen. Nu när hon slutat (för tillfället  allafall) att tjafsa med bettet så gäller det att jobba på för fullt! På tisdag är det dags för hoppträning igen. Då hoppas jag att hon kommer hoppa som bara den och att jag kommer både kunna svänga och bromsa ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar