torsdag 16 maj 2013

Snart är det helg igen

 
Bara en dag kvar att jobba nu och det är ju en fredag vilken är lite kortare och därmed lite bättre än de andra dagarna :) Ett möte inbokat än så länge... finns dock en risk att det dyker upp ett eller två till...
Jag var iallafall rätt så tidig i morse och dagen har flutit på utan större konstigheter.
Det var förskolans dag idag så när jag kom till dagis för att hämta så bjöds det på kaffe och kex :) Trevligt! Satt och pratade med några fröknar en stund i solskenet.
Vi bestämde oss för middag på pizzerian. Barnen tog varsin pizza och jag tog en kyklingsallad. Det visade sig dock snabbt att enda anledningen till att Vilma ville äta pizza var att hon skulle få en klubba, för det fick de sist vi åt där. Så när hon ätit två små slizar så var hennes mage mätt på mat nu var den bara hungrig på klubba. Eftersom det är torsdag idag så blev det ingen klubba för jag hade redan gömt dem i min väska utan att de sett dem... Elaka mamman... Jag fick helt enkelt en pizzakartong och tog med mig en hel (eller rättare sagt två halva) pizzor hem och en tokgrinandes Vilma. Anton förstod att det var fel dag och åt i allafall halva sin pizza. När vi kom hem var Vilmas mage hungrig på mat.... Märkligt va...?
Vi städade lite på tomten och sen var det dags att tvätta fötterna och dra ur en gigantisk sticka ur Vilmas fot och sen saga och sängen.
Så nu har jag duschat, dragit ett par repor med en vaxremsa över mina håriga ben som nu ser nästan acceptabla ut. Förutom den bländande vita färgen då... numer med röda prickar på... Snyggo! Det blir långbrallor i morrn men till helgen kanske man kan visa dem igen :)
Nu ska jag gå och lägga mig och kolla på tisdagens avsnitt av Arrow på Kanal5Play!
Natti!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar