torsdag 9 maj 2013

Pay & Jump i Märsta

I tisdags eftermiddag var det dags för min och Drops tävlingsdebut. Det var en väldigt lugn och trevlig tillställning i Märstas nya fina ridhus. Det var knappt några starter alls och jag som hoppade lägst av alla startade såklart först. Det var framridning på stora utebanan och Droppen var pigg och väldigt glad. Hon kräver inte så mkt för att komma igång. En kvarts framridning och sen var vi redo.
När man kom in i ridhuset var det bara att starta när det passade. Perfekta förhållanden om det typ är ens första "tävling" och man är nervös och sånt... Nu var ju inte jag vidare nervös och inte Drop heller. Hon kändes faktiskt hur lugn och fin som helst.
Vi hoppade runt den nio hinder långa banan på 70 cm utan att vara i en bom. Som belöning fick hon en morot och jag en liten kexchoklad :)
Jag gick ut och skrittade en stund och sen var det dags igen för 80 cm. Resultatet blev detsamma! Duktig häst! Jag skulle ha behövt ha lite bättre galopp för vi nådde inte riktigt fram på de relaterade avstånden utan vi fick lägga in ett halvt extra på slutet. Det ska vi träna på till nästa tävling :) Då blir det nog upp en decimeter till med bommarna oxå så hon inte bara galopperar över hindren utan kanske tar i och hoppar över dem i stället! :)
Det är lite lyxigt med lastbil oxå! Jag kör och Ulla sitter bredvid! :)


 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar