onsdag 8 maj 2013

Hoppträning med Pelle

I måndags hämtade jag barnen lite tidigare och åkte hem till Hans och Jill. Vi fick middag och sedan fick Hans den äran att vara barnvakt till Vilma och Anton medans Stina följde med mig och Jill till stallet.
Vi kastade på Pelle "hoppkläderna" eftersom vi var liiite sent ute och sen svingade jag mig upp på den gigantiska skönheten. Fick sällskap av två andra ifrån stallet till grannstallets ridbana där kvällens hoppträning hölls. När vi kom fram såg jag att "hopptränaren" var en tjej som jag känner igen sen lite tävlingar och sånt. Vi har även en del gemensamma hästvänner. Hon har en häst med samma pappa som Naomi! Därav att jag hade lite extra koll på dem :)
Det är ju alltid skönt att ha nån som bygger och ändrar hinder medans man hoppar och har en plan över vad man ska göra men nån vidare hjälp blev det nog inte... I vilket fall som helst så var det väldigt roligt att rida Pelle igen. Det var ju drygt ett år sen sist! Han är ju dock otroligt stor och kräver lite ridning! Jag är ändå nöjd och han verkade detsamma. Vi travade bommar, hoppade studs och en liten "femochenhalva" som var så kort så vi knappt fick plats och sedan lite bana på det. Ett hinder var en hästätande dinosaur som tänkte flyga upp mot oss och döda oss... Man kunde i allafall tro det när Pelle såg den... Han kastade sig åt sidan när jag vände upp mot den och drog helt enkelt... Då är han stor, när man tappar kontrollen på honom :) Han hoppade den i allfall med lite övertalning även om han sen tittade lite på den varje gång vi skulle hoppa den.

När jag travade av honom efter träningen så kändes han faktiskt riktigt fin och det kändes som att jag började få ihop den stora kroppen lite :) Galoppen får vi helt enkelt jobba lite mer med.... Han är ju så fin när Jill rider så jag vet ju att han kan. Frågan är bara om jag kan...? Förhoppningsvis så kör vi igen nästa måndag!

Ha en bra dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar