söndag 19 maj 2013

Dagens Drop-pass

 
Droppis var som sagt inte direkt samarbetsvillig igår när Ulla red programridning. Nog för att Ulla nog var lite spänd och nervös men Drop kunde ju åtminstone ha bjussat på nånting... De fick i allafall nästan godkända procent men domaren var ganska snäll...
Så planen med dagens ridpass var att se hur stel och oböjlig hon egentligen var... och det var hon. Hon ville knappt ens gå på tygeln faktiskt. I skritten var hon okej, jag gjorde en del skänkelvikningar vilket och gjorde riktigt bra och hon gick i fin form. Så fort jag började trava så spjärnade hon emot. Det gick inte att böja henne i varken kroppen eller halsen och så fort jag la på innerskänkeln så svarade hon bara med att springa iväg och när jag försökte bromsa på ytter så blev hon sur och tog upp huvet. Efter nästan 45 min arbete så gav hon med sig och gick superfint. Då var hon mjuk och trevlig och jag kunde sitta ner utan att hon blev som en stålfjäder. Gjorde tom fina skänkelvikningar på diagonalen i trav. Hon var ungefär en meter kortare i slutet av passet än i början :) Vi struntade helt i galoppen eftersom att hon brukar bli ännu mer spänd när vi har tränat galopp en stund. La ner henne i låg form på slutet och hon fortsatte trava riktigt fint!
Hoppas dett ahåller i sig nu. Åtminstone till onsdag för då är det Hakinghoppning :)
I helgen är det tävling!! KUUUUL!!!!

Här kommer lite bilder från Ledingenäs igår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar