tisdag 12 mars 2013

En tisdag

Det är mkt träningsvärk nu... :)
Nej men det är lite bättre idag faktiskt så jag skulle nog klara av ett pass i kväll! :) Vi får se.

I går red jag ut i solskenet och kylan med lilla Nompan. Hon var lite tittig och studsig till en början vilket hon inte varit på länge... När jag började trava ute på ängen så älgade hon iväg i nån travartrav... Fick faktiskt säga till henne på skarpen att vi nu skulle arbeta i traven och inte skena iväg sådär. Då kom hon liksom ihåg hur vi brukar göra... Så glömsk :) Efter lite ryggning i nedförsbacken och en massa sidvärts så kändes hon som vanligt igen. Fina lilla hästen. Det var rätt så hårt så vi tog det lugnt och fokuserade på att arbeta och vänta i stället för att springa. Hon travade väldigt fint på slutet och vi tog även några meter i kort fin galopp där solen värmt upp marken nere på travbanan så det var lite mjukare. Mjuk och fin och liksidig! Härligt! Även fast det krävde lite jobb för att vara där... Jaja... :)
Sen fick jag bära lite vatten till hästarna då vattnet fryst i hela vårt stall. Så då blev det lite styrketräning på kuppen! Ibland behöver man inget gym :)

Upptäckte just att jag kan lägga ut video vi Google+ utan att lägga upp dem på Youtube... Måste testa :)

1 kommentar: