måndag 11 mars 2013

En helg med sol

Måndag igen och här sitter man med träningsvärk på kontoret... Det blev ett cirkelfys-pass i går kväll. Ny ledare nya övningar ny träningsvärk. Jag hade hoppats att det skulle va samma kille som förra söndan så att jag hade lite koll på övningarna men så blev det inte.
Då blev det i allafall två Friskis-pass förra veckan för jag var ju på skivstången i torsdags oxå. Det passet gick riktigt bra och jag hade lite tyngre på stången :)
På fredagseftermiddagen kom Jill och Stina förbi på en snabbfika innan jag hämtade barnen och handlade. Mysigt! Stina ska helt klart få en katt av mig i 1-årspresent! Hon älskar Bolla! :)

I lördags åkte jag till Märsta för att assistera Angelica lite på säsongens första tävling. Det var underbart väder och himla kul att komma ut och se lite fina hästar! Tyvärr blev vväl resultatet inte så roligt men vi hade en trevlig dag! Jag åkte ju dock hem innan andra klassen så jag vet ju inte hur stämningen blev sen... :) Nästa tävling hoppas jag kunna va med och coacha bägge klasserna. (Inte för att min coaching till första klassen verkade va så bra men... ) Nenne tröttnade som vanligt snart på att stå i trailern och vänta så vi fick tillbringa den mesta tiden på parkeringen =) De ropade tom i högtalarna och meddelade att det vanns en orolig häst i en trailer. Vi fatta liksom direkt! :)

På kvällen hade vi middagsgäster (Hans, Jill och Stina) och det blev hemmagjord pizza. Den var supergod!
Sen var det "Mellomys" med popcorn och godis.

I går tillbringade jag typ hela förmiddagen i en solstol ute på altan! Det var så skönt! Helt vindstilla och superblå himmel och solen värmde jättehärligt!


Bolla var inte helt intresserad av att bli av med hälften av pälsen i Stinas starka nypor


Nåt måste man ju roa sig med...


Hundar vill ju ofta hålla i sitt koppel, så även vissa hästar


Middagsvila i lördags


Jag tog in min sadel och tog lite bilder på den för jag tänkte sälja den och direkt så hade vi en liten häst inne i vardagsrummet :) Vill ni köpa en sadel?


Ser ni vilka söta fräknar han har?!?

Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar