lördag 16 mars 2013

En pappagris

Det är fortfarande bara pappa som gäller för Lill-Fia. Ifall inte han är borta för då duger jag alldeles utmärkt... Suck...

I torsdags var jag riktigt duktig på skivstången. Tog ett kilo tyngre hantlar än vad jag brukar ha men lät skivstången va lika tung (eller lätt) som innan. På slutet när vi skulle ligga på brädan och göra triceps-övningar tog jag bort två kilo från stången för att inte få ont i armbågen som jag fick förra veckan vilket funkade bra. Jag kände av vänster armbåge litegrann men inte mkt alls. Bra val alltså! Så kul pass verkligen! Knappt nån träningsvärk efter heller :) Funderar på att öka lite på stången till nästa gång... vi får se :)

Igår var jag red en så söt liten häst efter jobbet. Hon var så arbetsglad och ville verkligen göra mig till lags :) Jättekul! Jag var otroligt glatt överaskad faktiskt. Det är bra och inte ha några som helst förväntningar för då kan det bara bli bättre :)
På tisdag ska jag hoppträna henne för Ragna. Det ska bli mkt spännande. Hon har inte hoppat sen i oktober!

Till middag blev det såna där urgoda hemmagjorda hamburgare med bacon i och Friscobröd. Sen blev det ganska tidigt i säng för jag var så trött efter en hård arbetsvecka ;)

I förmiddags gick jag min vanliga runda på dryga 6km. Det var ömsom is och ömsom grusväg. Tur att broddarna var på i allafall. Eftersom vattnet frös i gårkväll så fick jag helt enkelt sätta på mig torra kläder efteråt i stället för att ducsha... Fräääscht!
Det har varit otroligt skönt väder ute idag. Solen värmde och det var nästan helt vindstilla ute på altan så där har jag suttit i min solstol och tittat på barnen som lekt i snön. Härligt!

När jag gick ett varv runt huset så såg jag ett rådjur som låg i rabatten vid husväggen... Den hade nog frusit ihjäl stackarn... :(

Nu ska jag nog gå och laga lite middag!
Hörs

 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar