fredag 29 mars 2013

En Drop


Nu sitter vi o väntar på att M ska komma hem från sin fotboll så vi kan åka mot Flen.  Barnen har precis tryckt i sig nån typ av lunch/middag fastän de åt lunch vid tolv så var de visst väldigt hungriga nu. Jag äter nåt sen.

Droppen var riktigt duktig idag. Vi tränade mest på galopp o fattningar. I vänster varvet kan man få till en ganska rund och fin galopp och det går att variera tempot lite. Nästan som på en "riktig" häst ;-)
I högervarvet vill hon inte forma sig runt skänkeln utan välter in lite och får lite svårare med takten o så. Det krävs lite jobb där men jag tror nog vi kan få till den oxå :-)
Det som var väldigt bra var att min sadel passade på henne så då kan jag ha den när jag rider. Den är ju så otroligt skön :-) Så länge ändå ingen verkar vilja köpa den så kan den lika gärna användas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar