söndag 17 februari 2013

En söndagkväll i soffan

Här kommer en snabb update om vad som hänt i veckan.
I onsdags var det hoppträning. När jag i god tid lastat och var på väg så såg jag en häst som fastnat under staketet i hagen. Hon måste ha sprungit o halkat in där o kom inte loss. Med hjälp av Kurre, Anders och en såg  så fick vi till slut loss henne och hon verkade helt okej. Jag kom lite sent till träningen och den gick sådär. Hon hoppade som vanligt superbra men vi fick inte riktigt till markarbetet.
I torsdags åkte jag o hämta barnen och sen stod jag framför pannkaksstekpannan i en timme. Gott var det i allafall!
I fredags jobbade jag lite senare än vad jag brukar på fredagar och sen åkte jag och handlade lite och provade några ridstövlar. Skulle vilja ha ett par fina, bra o billiga ;-) Sen kom Hans, Stina och Jill och åt trerätters middag. Avokado med skagen, skinklasagne och marängsviss! Riktigt gott och trevligt.
På lördag morgon åkte jag till stallet och red ut och busade med lilla hästen. Hon var helt klart pigg och glad! Sen åkte jag och lämnade barnen hos mormor och morfar där de skulle stanna över natten. På vägen hem åkte jag o tittade på Jill och Sarah som tränade dressyr för Ubbe Nordström. Kul att se! Båda hästarna var riktigt fina :-)
På kvällen var vi på 50-årsfest. Det var Sussie som fyllde år. Där bjöds på både god mat och trevligt sällskap. Det blev inte så sent utan vi åkte hem och tittade på en riktig skitfilm. Apollo 18. Blä...
I morse var jag rätt så pigg men låg kvar i ssängen till halvtio eftersom jag hade bestämt mig för att ha sovmorgon när barnen inte var hemma :-)
Städade och tvättade lite efter frukost och sen tog jag en timmes powerwalk. Förutom att det började snöa så var det riktigt skönt!
M har möblerat inne på kontoret med lite nya möbler och det blev perfekt :-) Bar en blev hemlevererade och vi fikade o åt lite glass. Sen var det middag, bad, ponnyakuten på TV och sen sängen för de små. Nu ska jag gå och duscha o sen blir det sängen för mig med!
God natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar