tisdag 19 februari 2013

En fin fux

Igår gjorde jag ett försök till att rida så som Jill fick göra på sin träning i lördags. Jag tyckte det gick ganska så bra och Naomi lyssnade och verkade fatta vad jag ville men när jag pratade med Jill idag så visade det sig att jag missat en del av de grundläggande övningarna i lördags eftersom jag kom dit mitt i träningen... Jag var alltså lite ute och cyklade... :)
I allafall så fokuserade vi oss på galopparbete i går. Det blir nämligen ofta så att jag rider fram i alla gångarter men sen så fastnar jag i skritt och trav och eftersom jag aldrig är nöjd så kommer jag aldrig vidare till galoppen. Nu är det ju bara det att på en hopphäst så är ju galoppen det viktigaste... Såklart... för jag tänker då inte travhoppa nån 110cm-bana!
Efter att ha kämpat en bra stund med att få henne att inte dra iväg så fort jag lättar i handen så blev hon superfin och jag kunde variera galoppsprången lite och även ha henne i en ganska låg form. Hon spänner sig ju gärna och "viker in" huvet när hon är så laddad. Efter att ha fått igenom henne så pass bra i galoppen så behövde jag inte jobba något med traven utan då var hon bara där på en gång. Nu blir det helt enkelt mkt mer galopp!!
Idag funderar jag faktiskt på om jag ska våga mig på att rida i dressyrsadeln!!! Vi får se! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar