måndag 25 februari 2013

En söndag och en måndag

I går morse kom båda barnen ner och kröp ner hos mig i sängen redan vid halvfem... Lyckades få dem att somna om och sova till sju. Vilma var som en liten kamin forfarande.
Jag åkte till stallet eftersom mamma var hemma och tog hand om barnen. Vi hoppade en sån där perfekt evighetsbana. Tre hinder på ena långsidan och två på varsin diagonal så man kan hoppa allt från båda hållen och både raka vägar och brutna linjer och med lite olika galoppsprång emellen. Nompan var lite för pigg och springig när jag började hoppa fram på volt. I vänster varv var hon faktiskt riktigt hemsk. Det gick inte att forma henne alls runt inner utan hon gick som en banan åt fel håll... Det blev bättre när vi började hoppa banan. Tog den först några varv på typ 60-70cm, då la vi in ett extra galoppsprång på varje distans. Sedan när de andra två oxå tagit några varv så höjde vi till ca 1 m och då red vi på rätt antal språng. Hon var lite för på i början och rev faktiskt ett par hinder för att jag inte fick tillbaks henne men sen börja hon lyssna och det blev riktigt bra. Höjde en gång till så att det låg på ca 110-115. Då blev det kanon! Hoppa hur fint som helst och var totalt med på noterna! Jättekul! Jag kände att jag red omkring med ett sånt där fåraktigt leende när jag travade av henne sen :)
På eftermiddan låg vi mest i sängen och kollade på film. Vilma sov middag två timmar medans Anton och jag lekte. Sedan kom Micke hem och hade köpt med sig pizza! Nice!

Idag blev det VAB för M och jag har jobbat som bara den hela dagen för att kunna vara hemma i morgon. Anton skall dock till dagis i morrn för de har skidtävling, Månskensloppet! Coolt!

Vi har haft årsmöte i ridklubben i kväll. Som vanligt lite möte och mkt fika och skitsnack! Jag hann även med en liten middagsdejt med mamma och pappa :) Trevligt!

Nu ska jag gå och lyssna lite mer på min bok. Godnatt!

 
 
Den här lilla killen stod mitt ivägen när jag åkte till jobbet i morse! Så är det när man bor på landet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar