lördag 23 februari 2013

En lördag

Nu är träningsvärken borta och jag är lite sugen på ett nytt Core-pass. Vi får se om jag får till det på onsdag. Isåfall blir det först Core och sen ridning... Vet inte om jag pallar det.. :)
I går så red jag ut. Först skrittade jag en sväng och sedan trimmade vi på travbanan. Det var precis runt nollan så styltorna var givna. Det gäller då bara att rida liiite fortare så ramlar de ur. Skritt är värdelöst. Jag hade satt på tränset med pelhambettet för att slippa dragkampen varje gång det är dags att sakta av. Hon blir lite sur och kastar lite med huvet när man tar i henne i början men efter en stund så jobbade hon på i superkort och samlad galopp varvat med lite full fart framåt. Jätteduktig! Flyttade även bra för båda skänklarna :) Hon var superfin när jag travade av henne!
Sedan blev det en sväng förbi ICA i fredagskaoset och sen åkte vi hem till Hans och Jill och åt Tacos! Mkt gott! Vilma busade med Stinis och de är så söta.

 
I morse åkte Micke till Bosön för fotbollsdomarhelg. Vi städade övervåningen. Det var verkligen nödvändigt. Lagom till lunch kom mormor och vi åt raggmunk. Jättegott! Sedan åkte vi till stallet. Barnen fick rida varsin liten ponny. Vi gick ett varv på slingan. Innan vi kom iväg från stallplan så skakade Nalle på sig så Vilmis for i backen. Hon blev lite rädd men var snart uppe på hästryggen igen och brydde sig inte det minsta. Sen höll jag i henne hela vägen runt men då var han hur snäll som helst! De var superduktiga allihopa.

Tll middag blev det avokado med skagenröra och sen lasagne. Vilma var så trött så hon åt bara ett par tuggor och sen gick hon och la sig i soffan och somna direkt. 39,8 graders feber kan va förklaringen på det. Hon fick lite medicin och piggnade snart till lite. Nån timme senare somna Anton i stället och det var bara att gå och lägga dem bägge två och de slockna direkt.
Nu är det sovdags för mig oxå och jag hoppas Vilma är bättre i morrn! Själv ska jag åka till stallet i morrnbitti och hoppa lite :) Ifall att allt är lugnt här hemma såklart. Mamma sover över så hon tar hand om små skruttarna på förmiddan!








God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar