torsdag 21 februari 2013

En träningsvärk smyger sig på

I tisdags blev det ett till pass i ridhuset. I dressyrsadeln hör och häpna!! Fortsatte med samma arbete som i måndags. Försöker tänka på en sak i taget även fast det är svårt. Jobbade länge i galoppen men hon blev inte lika loss och fin som i måndags men det tar jag helt på mig själv. Jag kan nämligen inte sitta ner ordentligt i dressyrsadeln och hålla emot med magen... Jag är så van att sitta i hoppsadeln och där får jag liksom in ett "bättre gung". Däremot när jag sen saktade av till trav igen så var hon återigen superfin och väntade på mig. Hon lyssnade även såååå mkt bättre på min sidförande skänkel än innan så det var ju positivt. Det har jag dock svårt att tro att det ska bero på sadeln... eller? Mera galopparbete!! I morrn får vi se om det blir ridhuset eller travbanan. Lite beroende på vad hon fick göra med Lotta igår. Idag är det nämligen Lottas och Stinas hoppträningsdag så då blir det ridhuset!

I går gjorde jag nåt nytt. Jag var på ett core-pass på Friskis och Svettis med en jobbarkompis. Alltså bålstabilitet och styrka för rygg och mage. Det var jättekul. Dock blev jag varse att jag visst saknar muskler fram på låren... Knäböj.... sjukt jobbigt och benen bara skakade... insidan av låren, där finns det minsann muskler men framsidan... Gissa om träningsvärken är på väg!?! Den kommer även smygandes i magen och skuldrorna nu. Skönt!! Jag ska försöka gå på några såna pass så får vi se vad det ger!

Det här gänget med hjortar brukar vi stanna och kolla på på vägen till dagis! De är så fina och han (pappan som vi säger) har gigantiska horn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar