tisdag 18 december 2012

Veckan innan jul

Snön lyser vit på taken, endast tomten är vaken...
Ja eller vi hade i allafall ett litet fint snöhäng från vårt tak häromdagen :)
 
I helgen var det trist väder med massa blötsnö som slaskade till det överallt. Som tur är så är det mkt snö kvar så det är fortfarande vitt och fint.
All tung snö och det stormiga vädret resulterade i att vi var oftare utan ström än med. I lördags åkte vi inte till Rimbo och åt lunch för vi var inge sugna på kall mat hemma i mörkret. Där var det tomtar och julgran och vi dansade runt granen och barnen fick varsin godispåse av jultomtarna som kom förbi. :)
På söndan åkte jag till stallet och red ut i djupsnön och tokgalopperade några varv på ängen. Nompis tyckte det var väääldigt roligt och vill inte sakta av sen. Hon frustade som en tok för det var riktigt jobbigt att ta sig fram så hon fick ta i ordentligt! Sen hjälptes vi åt några i stallet för att såga sönder och dra undan toppen av en stor tall som trillat ner tvärs över slingan så den var helt oframkomlig. I allafall med vagn.
Sedan åkte jag till Arninge centrum och där var jag inte ensam... Suck! Lyckades i allafall handla lite bra och ha grejjer så här till jul :)
 
Den här veckan jobbar M kvällsshift. Så som han alltid gjorde förrut men då var man ju van vid det... Det här är andra kvällen jag är ensam hemma och nu känner jag att det räcker med det för ett tag framöver... :)
Jag går mest runt och lyssnar på min ljudbok som jag laddat in i telefonen. New Moon ur Twilight-serien. Om vampyrerna ni vet! Sjukt bra! Jag tyckte ju att filmerna var super men böckerna är bara sååå mkt bättre!!
 
I morrn är det dags för årets sista hoppträning! Snyft! Hoppas verkligen att inget sätter stop för det i sista sekund som de senaste två veckorna... Jag är superladdad! :)
Nu ska jag gå och lägga mig och lyssna lite till på boken. God natt!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar