lördag 22 december 2012

En lördag innan jul

Hoppträningen i onsdags var superbra! Det var mest repetition av det vi gjort under terminen. Mkt bommar både i skritt och trav både långa och korta. Det gjorde vi perfekt. Sen blev det studs och lite enskilda hinder. Som vanligt avslutade vi med lite bana. Mitt i banan skulle vi sakta av och skritta eller trava bommar. Avsaktningen ska då ske på exakt rätt ställe. Svårt men nyttigt! Vi fick till flera riktigt bra språng. Haking tycker att hon utvecklats jättemycket. Hon har musklat sig massor och fått en väldigt mkt finare överlinje. Dessutom är hon mkt mer liksidig nu. Det blev mkt beröm och jag sög åt mig som en svamp :) Härligt! Självklart är det mkt kvar att jobba på. Att hon ska ta vänsterhjälperna tex...
Nu blir det ett par lugna veckor med massor av snöridning hoppas jag :) Så lite ridhus som möjligt! Gäller att passa på när man är ledig! Vilket jag ju är nu i två hela veckor!
 
Ledigheten började i går eftermiddag med att jag fick avbryta min ridtur och åka och hämta en kräksjuk Anton på dagis... Kul jul...
Idag mår han bra igen och jag hoppas att vi andra klarar oss :(
 
M jobbar hela helgen så jag har sjukstugevakt! Tog en ordentlig promenad i förmiddag innan han åkte för att få lite frisk luft. Det var väldigt skönt!
Sen har vi mest tagit det lugnt här hemma. Kollat på film och städat lite. Granen är klädd oxå! Så fint!
 
Nu hoppas jag att man får sova ordentligt hela natten utan sjuka barn (eller vuxna för den delen :) så jag orkar åka till stallet och rida ut en sväng i morrn bitti innan jag måste åka till ICA och handla lite innan M åker och jobbar! Nu ska vi ha lördagsmys!
Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar