tisdag 20 november 2012

En tisdag i novenber

Igår efter jobbet så var vi på öppet hus på en av de komunala skolorna i Rimbo. Den verkade jättebra. På lördag ska jag åka till den andra på deras öppet hus. Sen är det bara att välja och hoppas att man får den man valt!
 
 
Idag åkte jag till stallet. Där möttes jag av ett riktigt litet lermonster... Det tog en stund att borsta bort tillräckligt mkt för att kunna sätta på alla grejjer. Sedan kunde man se hovmärken där hon stått i allt dammet. Jah satte på ett lite skarpare bett idag för att se om vi kunde komma till lite mer arbete än de senaste veckorna utan att hon måste få galoppera av sig en halvtimme först. Jaktkandar blev det. Satte tyglarna i det nedre hålet först alltså det skarpaste. Det gick okej i skritten men i traven gick hon inte fram alls så jag hoppade av och flyttade dem till den stora ringen. Där fick jag önskad effekt. Hon jobbade på som bara den. Jag passade mig för att samla för mkt utan varierade med att rida fram ordentligt oxå. Både i trav och galopp. Ifall jag tog det minsta lilla för mkt i henne blev hon sur. Lagom är bäst. Väldigt lite hand och väldigt mkt ben och säte är den perfekta kombon. Superfina lilla hästen! I morrn blir det vanligt bett på Hakingträningen. Hoppas att hon är fin då när hon jobbat igenom sig så bra idag :)
Nu ska jag packa väskan till i morgon och sen är det sovdags! Jag är lite förkyld och supertrött!
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar