onsdag 21 november 2012

En Haking-dag

Onsdag ojämn vecka = Hakingträning på Johannesberg :) Idag var det dessutom en mycket bra sådan! Vi var bara två stycken vilket alltid är trevligt. Haking la ner lite mer tid än normalt med att hjälpa oss när vi värmde upp. Han tyckte jag var helt rätt ute även om hon kanske inte gjorde exakt det jag bad om :) Ställa igenom innåt men hela tiden checka av att ytter funka. Sen var det bara att hålla tungan rätt i munnen. Skritt över upphöjda bommar med två steg mellan varje, fatta galopp mellan två bommarsom låg längs med ridvägen sedan galoppera varvet runt och sakta av till skritt igen exakt mellan två likadana bommar innan kavalettisarna. Sedan la vi in trav över bommarna, förvänd galopp med byte igen över ett litet hinder på kortsidan osv. Det är svårt att få henne att fatta förvänd när hon är så här på G. Hon gissar lite för mkt :) Hon gissar tyvärr inte så ofta rätt =/ Sedan blev det lite linjer och sist bana. När jag bara fick med min vänstra skänkel så gick det riiiktigt bra. Efter jag hoppat banan sa Haking att det räckte om jag var nöjd men ville jag så fick jag ta det lite högre. Jag var på och tog ett varv till. Det gick oxå superbra! En oxer låg på 120 och den var jättelång!! No problems :)
Skiiitkul träning!!!
Som grädden på moset så gick hon in i trailerna rätt så snällt när vi åkte hemifrån och när vi skulle hem så gick hon nästan in själv!! Det ni!! :)
Hon fick några extra morötter när vi kom hem :)
Nu är det TV-dags!
Sen natti!
 
Kolla bara vilken cool liten kille ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar