söndag 25 november 2012

En superrolig tävling

Nu är tävlingssäsongen helt slut för den här gången. Måste säga att jag är nöjd med sista starten :)
Vi fick en rivning i 110cm. Det har varit en superrolig dag. Som vanligt så träffar men massor med "gamla vänner". Det är liksom en av sakerna som gör WoW så himla skoj. Alla är kompisar och trevliga fastän inne på banan så är det blodigt alvar... Massor med fina markeradekipage som red omkring.
Nompan började dagen med att vara supernervös och kunde inte stå still i stallet när jag gjorde i ordning henne. Sen ville hon inte gå in i trailern. Väl på plats så var hon rätt lugn allafall. När jag skulle lasta ur henne så hade hon ett helt berg med skit bakom sig och på hela bakbenen... Blä... Jag sadlade och fixade i trailern då jag inte hade nån som kunde hjälpa mig. Hon var riktigt lugn och sansad när hon kom ut och jag satt upp o börja rida fram på en gång. Red en stund på etebanan och hoppade det lilla krysset ganska många gånger sen fick jag gå in o hoppa i collectingring. Nina var snäll och sänkte bägge hindren till typ 80-90 cm så jag kunde hoppa fram lite inne oxå. Inte högre än så när det är så där trångt och dant :)
Jag hade inte hunnit gå banan men jag kunde den rätt så bra ändå. De hade lagt till en kombination på hinder fyra som jag inte sett innan men jag visste ju att den skulle va där. Vi började fint på ettan och sedan drog hon lite mot utgången så jag tappade galoppen lite i svängen mot tvåan, hittade inget avstånd utan backade lite för mkt så vi rev den. Resten av banan gick klockrent! Superfina språng!
Filmen blev inte så bra men här är den!
 
Det syns inte att hon drar till höger innan tvåan men... jaja... Nåt måste jag ju skylla på :) Jag är i allafall jättenöjd!
Vi slutade på en delad 9:e plats av 17 lag med 8 fel. Det var väl okej men inte tillräckligt!!!
 
Nu ska vi träna hela vintern så vi är redo för att debutera 120 i vår!
God natt!

1 kommentar: