tisdag 27 november 2012

En lugn o fin häst

När jag skulle ta in små flickorna igår så mosade lilla L in Naomi i en hög med skräp som hon ramlade över. Stackarn fick minst tre små sår på benen som blödde och hon kunde knappt stå på ena bakbenet... Snacka om "Drama Queen" . När jag spolat benen så kunde man knappt se dem längre... Hon glömde snart bort att hon var döende i allafall och vi gick ner till ridhuset.
Jag började att både jogga och galoppera henne på halvlång tygel. Sedan kortade jag upp tygeln och skrittade lite. Hon kändes superfin direkt. Hade bytt till remontnosgrimma igen. Den är nog helt enkelt den bästa :)
Flyttade mkt skänkelvikning på diagonalerna i alla gångarter och flyttade även ut rumpan ordentligt på voltspåret så hon verkligen var tvungen att korsa med bak. Jäklars i min lilla låda vad fin hon blev :)
Red kanske 45 min sen tränade vi på att öppna ytterdörren och släcka lampan utan att jag behövde hoppa av. Det gick efter lite övertalning :)
Idag får hon en vilodag och sen hoppas vi att hon är lika fin i morrn!
Tjohej!
Här var det sommar....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar