lördag 17 november 2012

En lördag på brandstationen

Halvsju i morse kom Vilma in och började tjata om välling. Jag stod emot en liten stund men sen var det bara att hoppa upp och fixa. Satte henne framför teven och åkte till stallet.
De andra två sov fortfarande.
Snabbt på med grejjerna på lilla hästen och skrittade iväg. Började med ett varv på slingan och sedan gick vi ner till travbanan. Tänkte att det är bäst att passa på att rida ute så länge vädret tilllåter det :) Hon var superpigg och ville inte alls komma till arbete utan helst bara studsa omkring och springa fort. Jag tvingade henne att flytta för skänkeln vilket inte hjälpte alls... Sedan gick vi supersakta, vilket gick bra så länge jag höll i henne ordentligt men så fort jag lättade gick hon ifrån mig på direkten. Vi fick helt enkelt galoppera. Försökte vara lätt i handen men gjorde ordentliga halvhalter med jämna mellanrum så hon inte bara rann iväg. Efter typ två varv började hon sänka huvet och jobbade på i lite långsammare tempo... Då travade jag av henne och sen skrittade jag ett varv på slingan. Total ridtid: 1h20min. Sen fick hon gå ut i hagen och äta frukost!
 
 Efter lunch åkte vi till branstationen i Knivsta med familjen Höglund. Det var öppet hus och man fick gå in i brandbilarna och tom provåka en tur! Barnen tyckte det var superskoj. Man fick se när de släckte en soffa som brann i ett "hus" oxå.
 
 
Sedan gick vi till den nya lekparken i Emma och Oscars område. Den var jättefin!
 
Efter det fick vi supergod middag i det Höglundska residenset. Vi hade jättetrevligt och barnen lekte för fullt.
Nu har vi nyss kommit hem och barnen sover sött på övervåningen. Jag ska nog gå och lägga mig för jag är rätt så seg och jag ska ju upp och åka till stallet i morrn. Har ju en hoppdate med Angelica!
Godnatt gott folk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar