fredag 5 oktober 2012

Snabbjobb på travbanan :)

I onsdags på Antons födelsedag så kom Vibs, Emma och Oscar hit och åt middag med oss och lekte en stund. M jobbade kväll så det var perfekt med lite sällis :) Vi hade jättemysigt och det kändes helt okej fastän det var dagisdag dan efter. Barnen var nästan i säng i tid. De som hade en liten bilfärd först var så klart lite sena hem men jag hoppas de somnade i bilen :)

 
I går, torsdag, var det marknadsdag. Vi hämtade barnen tidigt och gick där ett par timmar. Jag köpte nya raggsockor och lite snarr. V köpte en Hello Kitty-tröja och A en bil.
Vi tog även några varv i bergochdalbanan :) Skojsigt!
 
Som vanligt så träffade man "halva släkten" och kors i taket så kom det knappt nåt regn alls! ;)
 
I dag, fredag, åkte jag till stallet. Red ut med Lotta och Esperon. Det blev ett varv i skritt, ett i trav och ett i galopp på slingan. Eftersom E inte vill trava sakta så gick travvarvet egentligen alldeles för snabbt för oss så det blev inge vidare arbete men men. När jag sen fattade galopp så travade E på lite fortare :) När jag gasade på så mkt jag vågade på den slingrande grusvägen som går både upp och ner och svänger en hel del så travade han bara där i våra haser. Cool kille! Sen red vi ner till travbanan och tog ett par riktigt snabba varv. E i full trav och N i full jädrans galopp! Jag låg lite bakom och jag förstår varför kuskar och jockes har skyddsglasögon!! Jag fick titta ner eller blunda när vi hamnade i stensprutet :) Lotta sa att det var "snabbjobbstempo" men att hon när hon tränar på riktigt rider flera varv. Det var i allafall superskoj och det var kul att vi faktiskt hängde med :)
Det ska vi göra om! Jag ska även låna Esperon nån dag och dra några varv i full trav :)
Ska bli spännande. Eftersom det inte direkt blev nåt samlande arbete idag så får vi koncentrera oss på det i morrn!
När vi ridit klart så fick Nompan nya skor så hon är redo för tävlingen på söndag! Den här gången är ju tävlingen inomhus så antagligen kommer det inte att regna...=/ Det brukar ju annars vara lite av vår grej att tävla i ösregn. Ska bli väldigt skönt att åka till tävlingen typ vid elva, fördelen med att rida sista klasserna! Lite sovmorgon i allafall :)
 
De ringde från dagis vid lunch idag o sa att V hade fått nån ögoninflamation... Så M gick tidigare från jobbet och hämtade dem. Så här såg hon ut då:
 
Stackars liten...
 Nu har hon redan blivit mkt bättre och jag har lyckats ge henne ögondroppar två gånger på eftermiddan/kvällen. Hoppas hon är bra i morrn! Det var tydligen nån annan som varit hemma för liknande symtom men jag misstänker sand i ögonen... Ev nån allergi... Vem vet... :(
 
I morrn hoppas vi på sovmorgon! Sen blir det lite fix här hemma på förmiddagen, M ska på fotboll och sen drar jag till stallet! Det är en helt vanlig dag i Familjen Joshed!
 
 
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar