fredag 26 oktober 2012

En seg bloggare

Förlåt... Jag har verkligen inte orkat uppdatera... Här kommer en återblick!
Söndag
Hoppade 1m i Solna. Dubbelnolla på hinder men fick ett tidsfel. Detta pga av att det var så sjukt halt i ridhuset så det det var jättemånga som halkade och flera som gick omkull där inne. En gick tom omkull på framhoppningen medans jag var där. Jag hade ju skojat innan och sagt att det var bra att jag startade sist för då kunde jag ju stanna kvar i ridhuset till prisutdelningen :) Så blev det faktiskt!! Hihi! Jag kom på en 6:e placering! Red iofs ut och sen in igen för det kändes bra att göra så!
Nompan var i allafall jättefin och hoppade riktigt bra språng hela banan igenom. Jag saktade av till trav ibland och rättade galoppen när hon inte bytte självmant för jag ville inte hamna i obalans i nån sväng och ramla :) Jättekul!
Filmen blev av nån anledning inte så bra, det hade nog blivit fel upplösning...
 


 
Här är mina priser
Rosett, plakett en grimma och en läderrem man ska ha som armband.
Tack bästa Vibs för hjälpen!
 
Måndag
Jag jobbade. M var hemma med barnen. Vilmis hade feber i helgen så de fick en extra dag hemma.
 
Tisdag
Ledig från jobbet. Åkte till stallet efter jag lämnat barnen på dagis. Fick "äran" att rida ut på Lucy i stället för min fina springare då Stina inte känner sig helt trygg på henne ännu. Stina var dock väldigt glad som fick rida fina Nompan!
Vi skrittade ett varv på slingan och tog sedan ett i trav. Eftersom Mirre mest bockade omkring och galopperade bakkom oss så tog jag en liten galopp oxå. Lucy var superduktig! Sen red vi ett tag i ridhuset oxå. Det gick oxå bra.
På eftermiddan var vi på min mormors begravning. Det var fint men såklart ledsamt. Efteråt fikade vi och åt supergod smörgåstårta. Det var jättekul att träffa alla kusinerna. Det var inte igår. Synd att man aldrig ses under roligare förhållanden...
 
Onsdag
 
M fick hämta barnen vid lunch. Nu var det Antons tur att ha feber...
Jag åkte till Johannesberg på hoppträning. Det gick superbautabra!! Vi hoppade inte så högt men fick ett riktigt bra flyt. Dagens läxa: Glöm bara inte vänsterskänkeln före västerhanden! :)
 Det kanske inte säger er så mkt men mig :)
 
Torsdag
Hemma med barnen. Åkte till ICA på fm och handlade. Jill kom över så åt vi våfflor till lunch. Vi bakade jättefina Cupcakes från ett "bakkit" som V envisades med att vi skulle köpa på affärn.
 
 
De blev riktigt goda :)
På kvällen åkte M och hämtade våra skjutdörrar till garderoben i sovrummet så nu hoppas vi att den blir monterad i helgen! :)
 
Fredag
Hemma idag med. Jag ska snart sätta fart och få lite helgfint här hemma sen ska jag åka till Näsbypark och förbereda kvällens tjejmiddag! Det ska bli sååååå kul att träffa alla mina "gamla" kompisar! Vi kommer bli 8 tjejer om ingen hoppar av i sista sekund!
 
Nu kom sopbilen oxå och jag som varit så duktig och kört ner soptunnan :)
Nu kör vi!
Trevlig helg på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar