tisdag 30 oktober 2012

En febrig häst

Fredagens tjejmiddag blev riktigt lyckad!
Vi blev åtta babes och ingen körde utan alla tog ett glas eller tre :)
Verkligen kanonkul! Vibs o jag kom inte i säng förän vid halv tre!! ;) Sovmorgon blev det oxå, skönt att sova borta utan barn ibland :)
Här en bild på lite snacks och några av tjejerna :)
  
Resten av helgen bestod av trädgårdsstädning, vedhämtning och annat som är bra att göra innan vintern kommer!
Här är vår fina garderobsvägg
 
Rent och fint utanför "bygget" :) 
 
På söndag eftermiddag åkte jag till stallet och trimmade yttertänk på slingan. Inner skänkel mot ytter tygel. Funka alldeles utmärkt även på rakt spår. Bara man bestämmer sig för vad som är inner och ytter. Hon jobbade på superfint i solnedgången :)
 
I går skulle jag oxå åka och rida men då hade hon lite feber och i morse ännu mer feber... Jag åkte dit vid insläppet idag och tempade henne och då var hon feberfri igen så jag hoppas det håller i sig så kan jag rida lite i morrn igen. Det blir väl ingen hoppträning på torsdag men jag hoppas kunna tävla på söndag i allafall. Lucy hade över 40 grader i gårkväll men idag hade hon 39.3 så hon är oxå på bättringsvägen.
Igår åkte jag till Barnens Hus och kollade lite på nya bilstolar till barnen. Snacka om djungel... Åkte förbi Sthlms Ridsport oxå och köpte en ny hjälm.
 
 
Det blev en likadan som den gamla men den har ju liksom blivit förbrukad iom kraschen. Hittade en kavaj där som jag vill ha oxå. En Piqeur Skarlett. Jättesnygg!
  
 
 
Kommer sitta som en smäck på tävlingarna i vår! Ifall man nu skulle få en i julklapp tex... :)  
 
Tack o hej för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar