lördag 22 september 2012

En tävlingslördag

Gick upp redan kvart över fem i morse efter att ha sovit halvkasst hela natten. Kom i god tid till Rådmansö. Även idag var jag andra ekipage på parkeringen. Det regnade lite lagom och nya regnkläderna var på. Anmälde och gick (eller nästan simmade) banan. Det var en sju, åtta centimeter slabb på ridbanan som man gled omkring i. Det märktes att det var regional tävling för det var lite svårare vägar än vad jag är van vid. Inte så mkt långa galoppsträckor utan hindren kom lite fler i rad och så. Banan kändes helt okej. Inte ens särskilt högt :)
Plockade ut henne ur trailern och började med att skritta och trava fram på en grusväg i skogen. Jättefin väg. Hon kändes pigg o glad. När vi kom in i ridhuset så började hon sega till. Hon saktade tom av till trav när jag styrde upp mot hindren ett par gånger. Fick inte alls nån vidare känsla men hon hoppade i allafall. Det kändes sådär innan jag red in på banan..... Väl inne så ville hon inte galoppera för det var så slabbigt. Jag fick banka på henne ordentligt med skänkeln och smacka ett par gånger då taggade hon till och började kännas lite lagom laddad i allafall. Sen när vi fick startsignal så var hon superfin och det var bara att styra runt. Fick tyvärr med oss en bom på tvåan. Tror hon blev lite flack pga en vattenpöl som hon inte riktigt ville springa igenom men det var allt. Superfina språng rakt igenom och inte ett hinder kändes högt!! Synd att vi inte fick rida omhoppning men men... Jag är supernöjd med både henne och min egen ridning! Jag hade utökat mitt mantra lite. Det brukar ju vara ner med hälarna, ner med hälarna..... Nu la jag till och andas. Det var bra för jag var inte alls lika anfådd när jag kom i mål när jag hade tagit ett par andetag :) Andas är visst rätt så bra! Tack för tipset Jill! :)
Sen packade vi in oss och åkte hem. Det funkade helt okej att åka helt själv på tävling även om det är väldigt mkt roligare att ha nån med sig! Synd att ingen kunde filma för det hade varit kul att se hur det såg ut. En träningskompis som oxå tävlade tittade och sa att hon tyckte hon såg jättefin ut! Det var kul :) Fotografen var där oxå, samma som vanligt, och han har redan fått upp dem på sin hemsida :)
 
Svårt att ta bra kort när det regnar...
 
Väl tillbaks i stallet så hade jag en hel del asgeggiga saker att ta hand om. Trist just då men väldigt skönt att ha det gjort nästa gång jag ska rida :)
 
Nu har vi haft lördagsmys och jag ska snart gå o sova!
Natti
 
 


1 kommentar: