tisdag 21 augusti 2012

En lite misslyckad programträning

I går blev det jobba, hämta barnen, äta middag... osv. Ni vet, det vanliga...

Idag åkte jag till stallet direkt från jobbet. Lotta och jag hjälptes åt att skruva upp bokstäverna i ridhuset. Det tog visst lite längre tid än planerat för helt plötsligt kom Jill in i ridhuset... Hon var ju där för att hjälpa mig med dressyren inför KM på lördag. Jag fick helt enkelt springa ut i hagen och hämta lilla hästen. Lotta hjälpte mig på med grejjerna och så gick vi ner till ridhuset. Det började bra och hon kändes okej och Jill tyckte att jag hade mkt bättre kolla på ytter än när hon såg sist. Så då har jag ju ändå jobbat åt rätt håll under sommaren :) Hon påminde mig igen om vad jag ska göra när hon flyttar in rumpan och att jag måste ta loss henne i inner så fort ho tänker ta upp huvet. Funka bra.
Efter en stund kommer det in en tjej i ridhuset och säger att de ska ha hopplektion därinne om en kvart så det tänkte börja ta fram hinder..... Snacka om dålig tajming. Jag vet ju att ingen hade bokat ridhuset.... Så det var bara att glömma att vi skulle hinna rida igenom programmet... Jag blev på dåligt humör och Nompan blev lite mer sugen på hindren än på att gå fint och lugnt. Vi lyckades få till lite okej galopp men sen la vi ner. Det hade bara blivit fight eftersom mitt dåliga humör gick ut p hästen och det var ju inte hennes fel. Trist! Hoppas jag hinner rida igenom lite mer i morrn Nu sitter i allafall bokstäverna på plats! :)


Adjöken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar