söndag 19 augusti 2012

En felfri runda


Jag red fram lagom länge och allt kändes fint på framridningen. Micke stod vid staketet med vattenflaskan och läppsmörjat och servade mig. Man fick vara inne på banan medans de två föregående red. Det var skönt så man hann känna lite på underlaget innan det var dax att starta. Framhoppningen var ju på grus så det var ju verkligen annorlunda. Många hästar var nog inte redo för dagens uppgift. Det var en hel del ryttare som ramlade av och många som vägrade. Nompan gick bara in och levererade! Det var bara och svänga och bromsa lite lagom ibland! Vilken kanonhäst :) Det blev noll fel och en delad förstaplacering! Jag red avd B så det var ingen tid utan bara felen som räknades. Det var bara jag och en till som red felfritt! Sen var det två på fyra fel som de kom delad trea.




Till andra klassen joggade jag mest fram henne lite och tog ett par språng innan det var dags att gå in. Tyvärr så petade vi en bom på första hindret. Jag vet inte varför för vi kom rätt.
Hon missade väl bara nån hov =/
Sedan gick det kanon tills kombinationen där jag inte riktigt vet vad som hände... Jag försökte nog lägga in ett till innan första och hon var på väg att lyda men sen hoppade hon av i allafall och då tappade jag tyglar och allt men tryckte på henne lite och hon lyckades ta sig över det andra oxå utan att riva. Till sista hindret hade jag fortfarande inte fått koll på grejjerna men vi tog det i bara farten så fyra fel blev det!



Superkul tävlingsdag!
 Nu är det sovdags för i morrn måste man gå upp tidigt...igeeen...
Natti

1 kommentar: