tisdag 19 juni 2012

En tur i skogen och lite hoppning

Den här veckan har M börjat jobba dagskift. Bara under sommaren men det är ju väldigt trevligt ändå. Nu är han ju hemma varje kväll och ledig varje helg :) Så idag hämtade jag barnen från dagis, åkte hem och fixade middag, åt middag och diskade. Sen kom han hem och fick äta våra rester. :)
Det blev alltså en kvällstur till stallet för min del. Helt okej nu på sommaren när det är ljust länge och ofta (eller förhoppningsvis) så varmt på dagarna att man ändå vill rida lite senare på kvällen när det blir lite svalare.
När jag hämtade in henne från hagen var Mirre inte helt nöjd. Han gnäggade och gnäggade och gnäggade. Norpan svarade inte en enda gång och brydde sig heller inte om honom över huvudtaget. Jag skrittade först ut i skogen i kanske 40 min. Över stock och sten. Hon blev lite stressad även idag och går så fort så hon inte har nån koll på vart hon sätter ner fötterna. Tror jag ska rida en sväng i skogen typ varje dag nu så hon vänjer sig.
Tog sen ett varv på slingan i trav och galopp och gick sedan in på ridbanan och hoppade ett litet räcke på volt. Alltså ridbanan är typ som en stor volt, alltså den är nästan kvadratisk så det blir en perfekt stor volt. Dessutom lutar den ganska bra så man får träna både upp och nerförsbacke. Det blev kanske sex, sju varv åt varje håll. Svängde henne hela tiden för ytter och hade henne svagt utåtställd men försökte ändå forma henne lite runt inner. Hon var superfin! Travade av henne på slingan.
Mirre stod och tittade på oss när vi red och gnäggade då och då. Så fort vi var utanför synhåll så skrek han hysteriskt. När jag släppte ut henne igen blev han glad och nöjd. Esperon fick absolut inte komma i närheten. Han jagade bort honom direkt. Killar.... :)

Nu dags för sängen
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar