torsdag 21 juni 2012

En kväll innan midsommarafton

Sitter här med en cider, har tryckt i mig en halv kartong jordgubbar och lite annat snacks :)
Har varit och hopptränat i kväll. För Ragna hemma i vårt ridhus. Det gick jättebra. Hon var lite lugnare än normalt vilket jag uppskattar. Lite mer som hon är på tävling och det är mkt positivt! Hon har ju faktiskt bott ute sen i söndags kväll och det tar nog på krafterna :) Vi var bara tre st och det är alltid skönt. Det blev en ordentlig och noggrann framridning. Vi red på volten i trav. Sakta sakta sakta... inåtställd rakriktad utåtställd. Jobbigt jobbigt. Sen likadant i galoppen. Sakta och inte nöta med skänkeln utan underskänkeln skulle helst bara hänga. Det blev ganska många avbrott men det gjorde inget. Hon ska kunna galoppera "själv"! Mycket nyttigt!
Sen travade vi lite bommar och travhoppade. Det är vi ganska bra på. Jag gillar ju att travhoppa så det gör jag ofta. Sen blev det lite olika linjer för att sen avsluta på bana. När det var min tur att hoppa banan så låg den på mellan 1m 110. En oxer var typ 115 :) Det gick galant!
Lite dålig galopp i svängarna kan jag tycka att vi får ibland och då blir det lite antingen för stora språng eller så kommer vi lite nära och hon får ta i som attans. Av nån konstig anledning så är det dessa två typer av språng som ofta blir bäst. När vi kommer i ett perfekt läge så är hon ibland i med nån hov och ibland men väldigt sällan så river hon.... Måste nog analysera lite mer där tror jag :) Det var jätteroligt och Ragna tyckte hon var mkt fin och att jag absolut skulle debutera 110 i Vallentuna! Skönt!

När jag kom hem så dokumenterade jag byggets fortskridande! Idag sa Anton: Pappa, visst är det du som bestämmer över bygget? Jaa så Micke... Jaja de kan väl få tro det då :) Vilma och jag vet ju hur det ligger till egentligen ;-)



Jag har varit hemma med barnen idag för Vilma är sjuk. Feber och massa snor och sånt... Stackarn. Så hela förmiddagen höll vi oss inne. Vi storstädade barnens rum. Det blev jättefint! När V sov middag så spelade Anton och jag lite fotboll. Han sprang så han blev alldeles svettig. Fast duktig var han!

I går åkte jag till stallet på kvällskvisten när M kom hem från jobbet. Jag red ut typ 40 min i skogen och sedan trimmade vi lite på travbanan. Hon var jättefin och lyhörd. Nu blir det en eller två dagars vila. Sen är det full fart mot nästa helgs tävling. Förhoppningsvis blir det hoppträning för Arnold på tisdag. På fredag ska jag åka till Mustang och fylla på lite stoppning i sadeln och på lördag är den stora dagen! Kan man egentligen tävla med en betesgående häst?!? Hoppas det! :)

I morrn är en stor dag oxå. Barnen har väntat en vecka på midsommarfesten och picknik! Hans och Jill kommer hit och vi ska ha en lugn och mysig dag. Hoppas ni andra får en skön mysig dag med nära och kära!
Trevlig midsommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar