måndag 18 juni 2012

En massa gräs och sista "väggen" på plats



Idag åkte jag och kollade till hästarna i beteshagen på vägen hem från jobbet. Det var lugnt och mysigt och det var ingen som ens orkade komma fram och hälsa utan jag fick gå ända längst bort i det superlånga gräset i min korta jeanskjol... Jag hade dock satt på mig gummistövlarna för jag hade mina misstankar om detta... :) Ganska snart upptäckte de mina morötter och sen ville alla tre vara i mina fickor :) Så söta och gulliga! Hoppas nu bara att Norpan inte blir alldeles seg av att gå ute men det lär jag väl märka snart... typ i morgon. Tänkte ta en sväng ut och sen fortsätta lite med helgens dressyrtrimmning och kanske ta nåt litet språng på ridbanan. Det blir massor med fokus på bogarna. Lite lätt utåtställd häst och svänga för ytterskänkeln sen lossa i inner. Det är planen, vi får se hur resultatet blir. På torsdag är det hoppträning för Ragna hemma i ridhuset. Skoj!

Sen åkte jag och hämtade barnen och vidare till ICA. Dags att hämta veckans matkasse.
När vi kom hem var det redan full fart på Snygg-Micke eller var det Bygg-Micke... Jaja... :)
Barnen hjälpte oxå till som synes nedan!



Nu dags för soffläge och sedan sängen!
Adjöken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar