tisdag 22 maj 2012

En tävling till

I söndags åkte jag och Lotta till Hallstavik. Det var väldigt få starter under dagen. Bara dryga 50 st i alla fyra klasserna. I första klassen, 0,95m, så hade vi startnummer 1 och 2. Eftersom vi inte hade någon med oss utan åkte själva så blev det liiiite stressigt... Vi red fram och sen fick vi gå banan en i taget medans den andra höll i hästarna. Jag hann inte ens gå hela banan men hade ändå någorlunda koll på vägarna. Jag hann bara hoppa fram på det lilla krysset i collectingring medans Lotta hoppade banan och sen var det min tur att gå in och hoppa. Vi nollade grundomgången och hade en rivning i omhoppningen. Jag satsade lite för mkt och tryckte av henne väldigt stort, hon trampade om och rev. Sånt som händer. Lotta fick en tredje placering.


Till andra klassen som var 1m så hann jag både gå banan och hoppa fram! Kors i taket! :)
Vi fick två rivningar i grunden och två tidsfel!! Hur det gick till vet jag faktiskt inte.
Lotta kom tvåa! De var verkligen jätteduktiga i båda klasserna! Jättekul att vi i allafall fick med oss två rosetter hem även om de nu inte var mina :)


Hästarna är så härliga att ha med sig. De uppför sig exemplariskt. Står snällt och lugnt och bara gillar läget! Stor eloge till dem! :)

Tävlingsplanen framöver är att försöka rida felfria fina rundor. Bara få ett bra flyt och ha kul. Inte satsa på några omhoppningar. Jag har därför ändrat min anmälan till Märsta som är om två veckor och ska nu rida avd B (alltså unghästklass, utan omhoppning) i båda klasserna. Vi måste ha mer rutin innan vi rider fort! 1m + 1m är det!

Märsta 2/6 1m+1m avd B
Lurbo 6/6 0,95m + 1m
Hallstavik 17/6 Dressyr Lätt B:0!!! Det ni! :)

Sedan blir det ganska lugnt. Ev blir det nån tävling i månadskiftet juni/juli. Lurbo har ett litet meeting så jag kanske åker dit och hoppar nån 1m-klass. Vi får se! Sen är det semester!

I morrn ska jag åka till Johannesberg och hoppa för bästa Haking igen! Sååå kul!
Hoppas jag kan åka på några av hans sommarträningar oxå!
Tänkte även försöka åka på några terrängträningar om det passar in :)

Tack och hej!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar