lördag 19 maj 2012

En lördag innan tävling

Det var ju verkligen inte så kallt som jag trodde i morse... :) Lite blåsigt men väldigt varmt och skönt! Jag städade undan lite inne medans Vilma lekte ute i sandlådan. När Micke och Anton kom hem så planterade de lite buskar och sedan var det dags för lunch. Softade lite på altanen, plockade lite och sedan åkte jag till stallet.

Stannade och tankade bilen på vägen dit och köpte Grumme grönsåpa och en smarrig glarre! Tänkte rida på slingan och fortsätta ed gårdagens arbete men hon var aldeles för stark och tossig så jag gick in på ridbanan och trimmade loss henne i galoppen. Efter en stund var hon riktigt fin och jag fick med mig ytterbogen i alla svängarna! Hoppas det håller i sig i morrn så jag kan svänga ordentligt om vi kommer till omhoppning :) Jag red på tränsbettet idag oxå för jag tänkte att om jag får tillbaka henne ordentligt och hon jobbar fint på det så kommer det vara superenkelt i morgon på pelhammet! =/
Bra plan va? :)
Efter ridpasset så schamponerade jag hela hästen med min grönsåpa. De blir blanka och fina i pälsen av det och dessutom ska det vara bra mot mugg. Vilket hon har en hel del av så jag hoppas jag kan få bukt med den :) Hon fick självtorka ute i solen och äta lite gräs. Sedan smörjde jag de sista sakerna och packade ut allt i trailern. La in spån och packade morgonhösilaget i varsin påse som de får äta på vägen till Hallstavik i morrn bitti! Lotta och Mirre ska alltså oxå åka med!

Micke hade grillat hamburgare när jag kom hem och det var riktigt gott. Nu har jag förberett matsäcken, packat väskan och laddat kaffebryggaren till i morgon. Snart ska jag gå och sova oxå!


Håll tummarna för oss i morrn nu! Nån rosett till kan ju aldrig skada! ;-)

Kram och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar