onsdag 23 maj 2012

En tröttmössa

Måndag och tisdag har glidit förbi utan några större avvikelser. I måndags var dagis stängt så M var hemma med barnen på dagen så smet jag ett par timmar tidigare från jobbet och tog över. Hämtade upp veckans matkasse på vägen hem. I måndags lagade jag köttfärsbiffar med ris och igår blev det tacolax med riset som var över sen måndan :) Det gäller att återanvända! Sen har jag duschat och nattat barn. Dessutom har jag gått och lagt mig själv vid fem över tio i måndags och halvtio igår. Har verkligen varit supertrött på dagarna. Tror det är sviter efter tävlingen i helgen. Det är klart mkt bättre att tävla på lördagar för då kan man vila upp sig på söndan :)
Idag kom pappa hit ett par timmar och passade barnen eftersom vi tajmat in det så bra så M hade fotboll och jag hoppträning samtidigt! Tur att man har en pensionär i släkten :)

Det var hoppträning på Johannesberg för Haking (the one and only)
Det var jättenyttigt och jättesvårt och vi var jättetrötta och jättesvettiga efteråt. Norpan var lite arg på bettet och körde upp huvet när jag tog i henne i början. Haking tyckte jag skulle prova att rida med två tyglar, en i varje bettring på mitt pelham. Så det måste jag prova :)
För övrigt så blev läxan att få ännu bättre koll på bogarna. Alltså verkligen få igenom YTTER!!! Plus min egen position i språnget! Jag kniper tydligen med knäna i språnget så att underskänkeln flyger både hit och dit. Överlivet är inte heller alltid där det borde vara! Nu ska jag rida mkt serier så att jag kan träna min position och så kan jag även höja typ sista hindren så att vi får in lite större språng när vi vet att vi ligger rätt! Mkt att träna på till nästa gång som jag hoppas blir snart!
Jag är väldigt nöjd med träningen även om vi inte var bäst! ;) Hon gick in i trailern på första försöket både dit och hem och skötte sig som vanligt finfint hela tiden! Finaste!
Nu sovdags
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Alltså tacolax lät ju sådäääääär??
    Men skönt att det går bra med bogarna :)

    SvaraRadera