onsdag 16 maj 2012

En grönsaksodling

Onsdag kväll, barnen diskar efter middan, jag slappar framför datorn, jag har fyra dagar ledigt framför mig... Jo jag känner mig rätt nöjd :)
I måndags kväll efter middan så åkte jag till Täby på styrelsemöte för bästa ridklubben. Täby såklart! Det drog ut lite på tiden för vi hade sjukt mkt viktiga saker att avhandla. Typ vem som stämt vem, vilka som tävlat eller gjort nåt annat spännande sen sist, snackat lite (läs massor) med skit om folk som vi självklart är mycket bättre än och mycket mycket er.... Vi pratade även en stund om klubbens ekonomi, mål och visioner och sånt därnt annat trams :) Vi fick supergod superkladdig kladdkaka som vår ordförande bakat! Den var typ rinnande :) Jag var alltså där från 19.00 till 22.30!!! Vi ses ju inte så ofta så jag tycker det är helt okej!

I går kväll åkte jag till Edsbro och hopptränade för Micke. Andra gången jag gav mig iväg helt själv och det gick hur bra som helst att lasta, åka och fixa allt annat. Jag var överlag nöjd med träningen. Norpan hoppa allt och jag var livrädd för vattengravarna =) Efter att jag hoppat dem typ 10ggr så lugnade jag mig och började rida ordentligt oxå :)
Eftersom jag red som en kärring så blev det ganska många helikoptersprång och annat knasigt. På slutet när jag skulle hoppa banan för andra gången så hade vi kommit av oss lite för vi hade fått vänta så länge på de fem som hoppade innan och strulade både hit och dit så det gick inge vidare alls till en början. Jag red skitdåligt rent ut sagt. Hon var väldigt svårsvängd och var helt plötsligt sur på bettet som jag tycker hon har gått som bäst på innan... Efter några tokiga hindermissar och ett par nitar så skärpte jag mig och red ordentligt och sen hoppade hon hela banan helt okej.
Hon blev dyngsvettig och som tur var hade jag en hink med ljummet vatten med så jag svampade av henne innan jag la på ett fleecetäcke och stoppade in henne i trailern igen för hemfärd! När jag gjorde i ordning henne band jag fast henne i grimman i en ring utanpå transporten och där stod hon snällt och tuggade på några höstrån :)
Angelica kom förbi och filmade lite men jag har inte riktigt bestämt om jag ska dela med mig av detta ännu :)
Nu har jag bestämt mig för att sluta tro att hon ska stanna hela tiden bara för att jag tycker (eller tror att hon tycker) att hindren är läskiga. Jag ska sätta på pelhamet igen på tävlingen på söndag och bara rida på framåt!! Så ser planen ut, jag lär väl återkomma med resultatet :)

Idag har jag hämtat barnen, fixat lite till kaninerna, lagat middag och spanat lite på våra grönsaksland! Det växer fint!

Så fint!

Nu är det dags och natta barn!
Vi hörs!
Kram



1 kommentar: