måndag 30 april 2012

En tävlingsdebut

I går var dagen med stort D! Vår första lokala hopptävling. Det var en 80cm clear round i Uppsala, UVFK. Jag var lite smått nervös på morgonen men inte så farligt. Åkte till stallet strax efter sex och började fodra hästarna. Lotta kom ut strax efter mig och vi hjälptes åt. Kl 07.00 åkte vi från stallplanen med Naomi och Mirre i trailern bakom Lottas stora bil. Helt enligt tidsplanen.
När vi kom fram fick vi vänta en stund innan jag kunde gå banan för vi var visst lite för tidiga! :)
Sen lastade vi ur Åmisen och hon skötte sig exemplariskt! Stod stilla när vi klädde på henne alla grejjer och gick sedan snällt till framridningen. Hon kändes fin när jag började rida. Lite väl lugn faktiskt. När jag gick och började hoppa så fick jag faktiskt smacka på henne lite. Petade lite på bogen med spöt oxå för att hon skulle veta att jag hade det i handen :) Jag har aldrig haft spö förrut men jag valde mellan sporrar och spö och spöt vann.
Vi fick gå in på banan när ekipaget innan red. Jag skrittade runt och tittade lite på eventuella farligheter. När hon innan fick startsignal så såg jag till att vara precis vid startflaggen så att hon skulle få se den innan och inte bli livrädd som sist. Hon brydde sig inte om den alls! När det var vår tur så fattade jag galopp och gasade på en långsida innan jag samlade ihop henne och styrde mot första hindret. Sen var det bara att styra och hoppa. Jag fick iofs driva och smacka en hel del för den vanliga framåtbjudningen var liksom inte där. Alla språng blev bra och vi nollade! Här ser ni!

 

Fina duktiga Naomi!



Vibbe har filmat och fotat! Tack för det!

Vi fick en jättefin rosett med oss ut från banan! Jag var så nöjd och hon var rätt så trött så jag strök oss från nästa klass och ställde in henne i trailern igen! Där stod hon sen snällt medans vi tog ut Mirre och Lotta hoppade sin runda. Sen åkte vi hem och de fick gå ut i hagen! Jag är supernöjd och känner mig nu jättetaggad inför nästa helg när jag ska åka till Hufvudsta och hoppa!
Tack och hej!


1 kommentar: