fredag 27 april 2012

En superfin häst

Som jag skrev sist så var det ju hoppträning i går. Jag bad Micke om att det skulle vara enkelt och att jag skulle känna mig bra när jag gick därifrån. Visst! Du ska känna dig bäst och vilja byta till en högre klass på söndag svarade han! :) Sagt och gjort!
Han byggde upp en bana med vatten och kombination och massa brutna linjer. En snäll bana men antagligen (förhoppningsvis) mkt svårare än det kommer va på tävlingen.
Hon var pigg och glad men helt kontrollerbar!
Studsade lite i svängarna men jag kunde bara sitta still och rida vidare, vara upprätt och vänta. När hon drog iväg lite kunde jag bara ta en lätt förhållning och bromsa med benen. (Jag har iofs rätt schysst träningsvärk på gång i benen =/ ). Vi avslutade med att hoppa banan på 1m och det gick hur bra som helst!
Jag hade sporrar på mig när vi red fram för att hon skulle lyssna på mina skänklar och flytta ordentligt åt sidorna, vilket hon gjorde riktigt bra i både skritt och galopp. I traven är det lite svårare.men det beror nog mest på mig tror jag. När vi hade hoppat några språng så kände jag att jag ibland när jag tappar balansen lite i sprången trycker in sporrarna och då far hon iväg i landningen. Så jag tog av mig dem. Då gick det mkt bättre. Jag ska nog lära mig stå bättre i stigbyglarna innan jag har dem när jag hoppar lite högre. Men i markarbetet är de kanon att ha där! :)


Det gick alltså superbra och mina 80 cm jag ska hoppa på söndag kommer kännas superlågt! Ifall hon inte är superspänd och knappt vågar gå in på banan eller inte går fram eller bara skenar eller.... Ja ni förstår! Ifall hon är precis som igår och även jag rider precis som igår så blir det kanon! Det var ju troligt att det kommer inträffa =/
Vi hoppas i allafall på det bästa!

I eftermiddag blir det nog en skogstur i finvädret!

Kram och hej

1 kommentar:

  1. Klart att det kommer gå kanon!! Hon kmr vara mjuk som smör och helt avspänd och du kmr rida som värsta Meredith! :-)

    SvaraRadera