tisdag 17 april 2012

En galet pigg och tittig häst

Åkte direkt till stallet efter jobbet igår. Naomi hade vilat två dagar så jag förstod att hon skulle va lite extra laddad. Oj vad rätt jag hade... eller lite...
Det var strålande sol och jag gav mig ut på slingan. Tog den baklänges för att se om de "farliga" ställen var lika farliga. Märkligt för det värsta stället i skogen var inte det minsta läskigt då..... Det finns alltså ingen anledning att vara rädd... När jag sedan bytte håll så var det farligt igen... suck... Superpigg och laddad var hon i allafall och av nån anledning blir hon i dessa lägen även väldigt "stark" i vänster tygeln. Går helst som en banan åt höger hela tiden och det är väldigt svårt att få henne att ta stödet på högertygeln och böja henne runt vänsterskänkeln... Jag flyttade massor och bankade lite med skänkeln och efter en stund så blev hon ganska liksidag. Jag kunde då få tillbaka lite av känslan jag hade när jag hoppade för Angelica i torsdags att hon "släppte" bettet och galopperade kvar i en luftig galopp utan att dra iväg så fort jag lättade i handen. Mkt fin häst! Stannade och pratade med Micke som höll  att ta in nån häst i tre minuter och sen var det bara att börja om från början igen. Het, överladdad och som en banan åt höger... Jag ska aldrig mer stanna mitt i ett ridpass!! Det tog väl en tjugo minuter innan hon var fin igen så jag kunde avsluta. Sen var det bara att stoppa in en svettig häst i duschen! Hoppas hon är finare från början idag!
Tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar