måndag 16 april 2012

En helg med varierat väder


Gissa om det är perfekt att stå i ett stall med massa travfolk? Nysladdad slinga att rida på genom skog och mark! Dessutom använder de ju väldigt sällan ridhuset :) Det här var ett litet smakprov från ridturen i fredags eftermiddag!


Lördag morgon kom Vilma in till mig vid strax efter sju, kröp upp i min säng och sa: snö... Jag satte mig upp och tittade ut... ja, det toksnöade ute. Suck... Jag fick muta henne med en flaska välling för att hon skulle ligga kvar i sängen och gosa en stund och titta på tv. Anton kom oxå och la sig en stund. Det är morgonmys på hög nivå det. Tyvärr så gjorde V "tvåan" så att det rann ut i min säng... så det var bara att slita bort allting, tom madrassöverdraget och kasta i tvättmaskin. Sen fick det bli nybäddat och skönt! :)
När vi lagom fått ordning på allting och skulle äta frukost så försvann strömmen.... Jag fick ta in en gasoltub från förrådet och koka lite vatten så jag kunde få kaffe. Det blev inte mkt gjort den förmiddan mer än att elda och hålla värmen innen medans vi tittade ut på snöovädret utanför. Vi var rätt så nöjda med att vi inte behövde gå ut av nån anledning :) Strax efter lunch så kom strömmen tillbaka igen. Skönt!! Passade på att tappa upp några kannor vatten ifall den skulle försvinna igen, två sekunder senare var det mörkt igen... Bra med vatten i allafall. Den här gången var den bara borta en stund sen kom den tillbaka igen för att stanna. :)
På eftermiddagen tittade vi på Lejonkungen 2 i soffan och båda barnen somnade.



När jag tittat klart så bakade jag en omgång småmuffins. De blev goda men hårda på kanterna eftersom de aldrig blev klara i mitten så jag lät dem stå inne för länge. Andra plåten blev bättre men inte bra. Det skulle bli 12st i små formar. Jag gjorde typ 30st men de rann ändå över... Är det nån som har ett bra recept på SMÅ muffins så dela gärna med er!
När M kom hem från jobb och fotboll så åt vi en supergod lasagne som inte kom från matkassen!

I går så var det ju fortfarande snö ute men det var kanonväder! Passade på att plocka undan och dammsuga på förmiddagen när det fortfarande var ganska kallt ute men sen spenderade vi hela eftermiddagen utomhus!
Jag satt visst i solstolen en stund! :)


Barnen hade väldigt kul med sin lilla röda bil och skrek och garvade så det antagligen hördes i hela grannskapet :) De hade så kul så jag lät dem hållas! Grannen hade visning på sitt hus och jag tänkte att det är ju lika bra att de som köper inte blir chockade när de flyttar in! =/
Vi vill ju inte ha några gnällmonster till grannar :)


Det blev hämtpizza till middag som jag och Anton fixade medans V toksov i soffan!
På kvällskvisten gav jag mig faktiskt iväg på en liten joggingtur. Flåset hade visst tagit semester över vintern så jag får nog jobba lite på det men det kändes okej i benen i allafall!

3 kommentarer:

  1. Fy vad arg jag blev när jag tittade ut i lördags!!!! Men du verkade ju ha det skönt i solen igår iaf :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var hur skönt som helst! Anton var nöjd oxå som fick lära sig att ta kort med min mobil :)

      Radera
  2. Ja, det var toppenväder på söndan. Må så gått

    SvaraRadera