torsdag 22 mars 2012

En vår på G?


Dagarna rullar på och det har redan hunnit bli torsdag. I går var jag själv med barnen då M var på domarkurs. Det var ganska skönt :) Förut när jag var det flera gånger i veckan så var det inte så roligt men nu var det länge sen så jag var nöjd över att kunna bestämma tv-kanal själv och ligga i soffan och gosa med Bolla :) Snart börjar han jobba kväll igen och då kommer jag längta efter de dagar då han är hemma på kvällarna igen.
Det var så varmt och skönt när vi kom hem från dagis så jag hade ingen lust att gå in. Vi gosade lite med Frisco och grävde i sandlådan. Anton var lite hostig och ville snart gå in och ligga i soffan. Åt middag och plockade undan lite, vädrade och dammsög och sen var det dags för sängen. Barnen hoppade snällt i sina pyjamasar och gick och la sig. Sen var jag såklart tvungen att sova med dem båda två tills de somnat! Det tog väl typ en kvart :)
Sen satte jag igång en tvättmaskin, plockade ur diskmaskinen och plockade undan i köket och diskade innan jag fick gå och lägga mig i soffan och titta på två inspelade avsnitt av "Once upon a time! Mys!

Tisdagen såg ut i stort sett som måndagen. Jobba, hämta barnen, laga middag medans M var ute och sprang, åt, fixade lite och åkte till stallet (åkte förbi returstationen i Rimbo och slängde massa plast och kartong).
Provade att rida på ett rakt tränsbett. Hon var lite skeptisk i början men accepterde det snart och gick superfint. Jag red väldigt sakta och kontrollerat hela passet.
Mycket takt och så.
Störde mig väldigt mkt på vissa ponnyryttare som kom inflängandes i ridhuset. Den ena envisas med att alltid nästan rida in i mig. Den här gången hade hon nog ingen hingst men ändå... Den andra tjejen är jätteliten och klarar av sin ponny riktigt bra men hon svänger gärna in precis framför en när man kommer galopperande, skrittar på spåret och stannar i hörnen precis när jag ska göra en hörnpassering..... Samtidigt sitter hennes mamma på läktaren och säger ingenting... Tur att de inte rider så länge i allafall :) När de gått ut igen och jag bett dem stänga sargen efter sig... =/ så var Åmi väldigt spänd och tossig en stund innan men sen kom hon ner i sin låga fina form igen och vi "fintravade" omkring en stund och gjorde lite travlängningar vilket hon är jätteduktig på. Hon svävar verkligen fram :)

Sen la jag ner rätt lång tid på hästvård. Bytte broddar (för att spara lite mer på skorna :) ) borstade bort massor med päls med ryktstenen som hon för övrigt hatar... :) Ryktade en stund, vilket tydligen inte heller var nåt kul och sen blev det morot (vilket var jättekul)! Knasiga hästar! :)
Idag är det torsdag och hoppträning!
Kram och hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar